Vrei o slabire spectaculoasa? Tine dieta hipocalorica

Dieta hipocalorica, dupa cum ii spune si numele, este o dieta drastica de slabit care presupune cu consum mic de calorii in fiecare zi. Respectata dupa toate regulile, o dieta hipocalorica te poate ajuta sa slabesti in jur de 5 kilograme pe saptamana, un rezultat destul de multumitor pentru orice persoana care vrea sa slabeasca. 

Spre deosebire de o dieta drastica tinuta dupa ureche, dieta hipocalorica mizeaza pe un echilibru nutritional, astfel incat riscul de a avea carente nutritionale sa fie exclus. Regulile dietei hipocalorice despre care poti citi si aici https://www.slabsaugras.ro/ce-sunt-dietele-hipercalorice/, nu sunt putine si trebuie tinute cu strictete, altfel pot aparea tot felul de tulburari de sanatate (oboseala, anemie, scaderea puterii de concentrare, lipsa de energie, epuizare nervoasa).

Care sunt regulile de baza ale dietei hipocalorice?

1. In fiecare zi trebuie sa consumi 1200-1300 de calorii si nu mai putin de 1200 de calorii. Asadar, daca te apuca entuziasmul si ti se pare ca poti sa te infometezi mai mult decat cere dieta, nu faci decat sa iti dezechilibrezi metabolismul, iar cura ta de slabire sa stagneze.

2. Nu este nicio drama daca intr-o zi consumi 1400-1500 de calorii. Nu trebuie sa te infometezi a doua zi pentru asta. Cura de slabire nu trebuie sa fie o perioada stresanta.

3. Mesele trebuie luate la ore fixe si in cantitati mici. Alimentele permise sunt pestele, puiul fara piele (fiert sau fript), muschiul file, lactatele slabe, legumele si fructele proaspete, cerealele integrale, supele. In cantitati moderate sunt permise fasolea, cartofii, pastele, painea, ouale, orezul si sucurile de fructe.

4. Intre mese nu trebuie luate mai mult de 2 gustari mici. Alimente recomandate pentru gustari: un iaurt mic cu putine grasimi, un mar, o portocala, o banana, 2-3 nuci, 2 patratele de ciocolata neagra, 3-4 migdale, cateva seminte de floarea soarelui. Intre mese si gustari nu ai voie sa rontai nimic, nici macar un covrig.

5. Nu trebuie sa consumi mai mult de 1 fruct pe zi.

6. Grasimile si carbohidratii sunt permise in cantitati mici. Nutritionistii recomanda ca grasimile sa fie luate pe toata perioada dietei din nuci, peste, migdale, ulei de masline si avocado, iar carbohidratii din paine integrala, orez brun, cereale integrale si legume. 

7. Prajelurile de orice fel trebuie evitate. Este permis doar uleiul de masline in cantitati mici, in salate. 

8. Este obligatoriu consumul a 2 litri de apa pe zi. De asemenea, sunt permise limonada si ceaiurile neindulcite.

9. Dulciurile de orice fel, produsele de patiserie, snack-urile, chipsurile, mezelurile, produsele de tip fast-food, carnea tocata si grasimile sunt complet interzise.

10. Pentru un tranzit intestinal cat mai lejer, la cina trebuie sa eviti cartofii, fasolea si alte alimente bogate in amidon si sa consumi doar o friptura mica si o salata. 

11. Pranzul trebuie sa fie ceva mai bogat si satios, pentru a evita infometarea. El trebuie sa contina musai si un aliment satios care contine amidon (un bol mic cu orez, un cartof fiert, putina mamaliga, paine integrala, cereale integrale, paste integrale). 

12. La micul dejun, ideal ar fi sa consumi un ou fiert, o felie de paine integrala, putina branza si 2-3 legume proaspete sau un bol cu cereale integrale si iaurt sau lapte. Salatele de verdeturi pot fi consumate in orice cantitate, deoarece contin foarte putine calorii.

13. Este important sa variezi mancarea si sa nu ai acelasi meniu in fiecare zi. Proteinele trebuie incluse musai la toate mesele si trebuie procurate in principal din lactate si carne slaba. 

Dieta hipocalorica, la fel ca orice dieta, functioneaza diferit pentru fiecare organism in parte. Unele persoane pot slabi 4-5 kilograme in prima saptamana de dieta si 1-2 in urmatoarea saptamana, iar altele doar 1-2 kilograme in prima saptamana si tot asa in a doua.

Dupa incheierea dietei hipocalorice, este recomandat sa se introduca alimentele treptat in meniu pentru a se evita ingrasarea. In prima saptamana dupa dieta este bine sa adaugi la meniul tau doar 100 calorii in plus, in a doua sa mai introduci inca 100 si tot asa pana cand ajungi sa mananci normal.

Informatia zilei:  Stimularea productiei de ovule, la femei, cu Gonal-f 450 UI