Semne că ai un nivel scăzut de serotonină. Află cum te afectează

Serotonina este un neurotransmitator esential pentru buna functionarea a corpului si a creierului. Serotonina are rolul de a transmite mesaje de la o celula nervoasa la alta. O deficienta de conduce la depresie, tulburari de somn si diverse forme de dependenta.

Iata cateva semne care te avertizeaza ca ai un nivel scazut de seritonina in organism:

1. Pofta de dulce si de carbohidrati

Carbohidratii complecsi precum dulciurile si alte produse procesate au un impact indirect asupra nivelului de serotonina. De obicei, persoanele cu un nivel scazut de serotonina simt nevoia stringenta de a manca ceva dulce.

Cand organismul digera carbohidratii, mai mult triptofan – un aminoacid pe care corpul il foloseste pentru a produce serotonina – devine valabil. Tocmai de aceea, creierul si corpul incep sa produca mai multa serotonina.

2. Scadere a proceselor cognitive

Informatia zilei:  Romanii, ultimii din UE la sport si miscare. TOP Eurostat

Serotonina este o substanta importanta pentru functiile cognitive normale. Cercetarile au demonstrat ca un nivel corespunzator de serotonina imbunatateste abilitatile cognitive si poate corecta o functionare cognitiva deficitara.

Chiar daca se crede ca serotonina joaca un rol important in toate procesele ce implica gandirea, cel mai important impact il are asupra memoriei. Persoanele cu un nivel scazut de serotonina au probleme cu memoria.

cresterea serotoninei
Activitate cerebrala

3. Anxietate

Medicamentele care imbunatatesc nivelul de serotonina sunt prescrise si in cazul celor ce se confrunta cu anxietatea. RMN-ul cerebral a aratat ca persoanele anxioase prezentau un nivel scazut de serotonina in zonele creierului resposabile cu impulsul si controlul emotional.

4. Oboseala sau epuizare

Nivelul serotoninei are un efect important asupra productiei de energie. Catorva persoane ce se confruntau cu oboseala cronica li s-a masurat nivelul acestui neurotransmitator si s-a descoperit ca aveau o deficienta. Dupa ce nivelul de serotonina a ajuns la normal, persoanele epuizate au observat o imbunatatire semnificativa a productiei de energie.

Informatia zilei:  Ce trebuie să mănânci înainte şi după antrenamentul la sala

5. Probleme cu digestia

Serotonina are un rol important si in sistemul digestiv. Medicii au descoperit o legatura intre sindromul colonului iritabil si un nivel inadecvat de serotonina. Dupa ce deficienta aceasta a fost corectata s-a demonstrat ca procesele digestive la cei ce se confrunta cu sindromul colonului iritabil au inceput sa functioneze normal.

6. Insomnie

Nivelul de serotonina influenteaza si productia de melatonina. Cand este prea putina serotonina in organism apare o disfunctionalitate la productia de melatonina. Si, totodata, si ritmul circadian este dat peste cap.

7. Schimbari ale nivelului libidoului

Serotonina are impact si asupra libidoului. Un nivel scazut de serotonina este legat direct cu o dorinta crescuta de a face amor insa reduce abilitate de conectare emotionala, ceea ce duce la reducerea intimitatii.

Informatia zilei:  Tot ce trebuie sa stii despre dermatita seboreica

Mai mult, fluctuatiile nivelului de serotonina pot avea impact asupra atitudinii cuiva ca si asupra capabilitatilor fizice, in relatie cu activitatea amoroasa.

Cresterea nivelului de serotonina

– Expunerea la soare

– Fa sport sau mediteaza (sau ambele)

– Consuma carbohidrati compleci si alimente bogate in proteina.

– Cumpara suplimente (ca de exemplu triptofan)

– Fa un masaj

– Ia complex de vitamina B

– Ia 5-HTP – este transformat in serotonina la nivelul sistemului nervos central.

Daca va intrebati cum puteti sa cresteti in mod natural nivelul de serotonina, aruncati o privire pe revista online Tonica pentru a afla raspunsul.