Ce ne ajuta cand avem sistemul imunitar scazut?

Fluctuatiile de temperatura, alimentatia dezechilibrata, stresul si lipsa somnului sunt cativa dintre factorii care ne pun in pericol sistemul imunitar, sustin medicii.

Specialistii spun ca pentru a ne intari sistemul imunitar trebuie sa respectam cateva reguli esentiale.

  • Dormi minimum 6 ore pe noapte. Pentru a ne putea indeplini activitatile zilnice, trebuie sa dormim intre 6 si 8 ore pe noapte. Aceasta este recomandarea oamenilor de stiinta care au corelat somnul cu echilibrul hormonal, mentinerea unei greutati optime, gandirea lucida, imbunatatirea starii de spirit si sanatatea pielii.
  • Invioreaza-te cu o cafea. Aceasta bautura prezinta unele beneficii pentru sanatate. Asta pentru ca, potrivit studiilor de profil, citate de Nescafe, cafeina stimuleaza activitatea fizica si mentala, facand parte dintr-un stil de viata echilibrat. Bineinteles, recomandarile de consum depind de la o persoana la alta, luand in considerare si sensibilitatea la cafeina, precum si stilul de viata.

Recomandari de consum si preparare: 2-3 cani de cafea pe zi, dozand de fiecare data corect cafeaua: 1-2 lingurite de cafea solubila la 150 mililitri de apa.

  • Profita de super-alimentele de sezon. In aceasta perioada ne putem bucura de o varietate mare de fructe si legume. De aceea e recomandat sa le mananci in stare naturala, pentru ca acestea contin multi nutrienti care ajuta organismul sa lupte impotriva schimbarilor climatice din acest sezon.
  • Perele sunt desertul perfect al toamnei, acestea avand un continut ridicat de vitamina C si cupru. Dovleacul este o alta delicatesa, care, copt la cuptor cu putina scortisoara, poate reprezenta o delicioasa cina, fiind si o sursa buna de potasiu, beta-caroten si vitamina B. Aceleasi beneficii nutritive le obtinem si alegand cartofii dulci – garnitura perfecta in acest sezon. In zilele in care vrei sa renunti la produsele de origine animala, o sursa buna de proteine sunt ciupercile.
  • Nu uita de proteine. Acestea au in principal un rol structural, adica sunt un fel de caramizi folosite la constructia celulei, a tesuturilor si a organelor. Proteinele sunt folosite si in sinteza anticorpilor si a enzimelor, intra in alcatuirea hormonilor au rol in transportul diferitelor minerale, vitamine sau al altor substante in sange. Proteinele complete sunt de origine animala – carnea (pui, peste, curcan, porc sau vita), ouale si produsele lactate – continand aminoacizi esentiali care ajuta la formarea muschilor si tesuturilor.
  • Fa sport cu regularitate. Medicii sustin ca activitatea fizica ajuta la intarirea sistemului de aparare al organismului. Sportul se recomanda pentru buna functionare a sistemului cardiovascular si pentru reducerea stresului.
Informatia zilei:  Tot ce trebuie sa stii despre dermatita seboreica

“Schimbarile climatice care au loc in acest anotimp ne pot slabi sistemul imunitar, ceea ce ne face mai susceptibili la racelile comune. Pentru a ne fortifia sistemul imunitar si pentru a avea un organism puternic care sa lupte impotriva tututror schimbarilor din aceasta perioada, trebuie sa acordam o atentie mare alimentatiei. Chiar daca a trecut sezonul salatelor de vara, putem sa ne bucuram de marea varietate de legume si fructe de toamna si sa le includem in meniu, in fiecare zi. Acest stil de alimentatie, alaturi de activitatea fizica zilnica, ne va ajuta sa ne mentinem si o greutate optima pe tot parcursul sezonului rece. Nu in ultimul rand, 2-3 cani de cafea solubila in zilele de toamna ne ajuta sa ne mobilizam si sa fim mereu intr-o forma fizica si psihica de invidiat”, spune Nicoleta Tupita, specialist in nutritie.

Informatia zilei:  Toxiinfectiile alimentare si tratamentul cu substante active

O recomandare a specialistilor, pentru buna functionare a sistemului imunitar, este Omega 3-6-9 Vegetal (despre care aflati mai multe pe SensoTv.ro). Acesta contine ulei de sofranel, luminita de seara, ulei de floarea-soarelui si ulei de in. Este un produs cu rezultate bune in ameliorarea starilor depresive, reduce colesterolul rau si riscul de formare a cheagurilor de sange.

Informatia zilei:  TOP 3 mancaruri pe care trebuie sa le eviti in postul Sf. Apostoli Petru si Pavel

sistemul-imunitar