4 trucuri pe care nu le stiai folosite de producatori pentru liniste in masina!

Zgomot de rulare, zgomot la viteza, zgomot la gropi, nu ne place niciun zgomot. Vrem liniste in masina noastra. Nici macar din partea prietenei nu vrem zgomot. Dar aici producatorii de masini nu ne pot ajuta. Vrem sa fim noi, drumul, sa auzim cel mult esapamentul cand ne enervam si muzica.

Sa reduci zgomotul din masina si pe care il face masina sunt cerinte standard azi. Trebuie sa fii cat mai jos cu nivelul de decibeli. Atat pentru sofer si pasageri, cat si pentru oamenii de pe strada.

Producatorii aloca resurse de timp si bani pentru antifonarea cat mai buna. Wired a fcaut o mica cercetare printre ei ca sa vada cum fac masinile mai silentioase.

  • Andrea Martin, inginer Honda, spune ca pentru a reduce vibratiile care produc disconfort si zgomot, poate sa transplanteze spre exemplu suspensia unui model mai vechi la unul nou (asa cum a facut intre modelele americane Odyssey si Ridgeline). In rest, Honda foloseste sigilanti, spuma izolatoare si banda izolatoare care acopera gaurile dintre suduri. Totodata, la fiecare proiect se calculeaza nivelul de zgomot in functie de arhitectura generala a masinii si se mai poate umbla un pic pentru reducerea decibelilor.
  • Volkswagen o ia din capul locului mai atent si evita folosirea materialelor fonoabsorbante chiar daca nu sunt la vedere. Ca sa nu ingreuneze masina. Incearca sa foloseasca din start piese si imbinari care nu creeaza zgomot. Este adevarat insa ca Golf are o structura absorbanta cu textura unei vafe care atenueaza mai bine zgomotul motorului.
  • Zgomotoul pe care il produce vantul in contact cu masina, acel asa-intiulat zgomot de rulare, este prioritate pentru Mazda. Japonezii au folosit pentru parbrizul si geamurile laterale ale lui CX-5 sticla izolatoare fonic, iar la usi au folosit sigilanti in profunzime pentru aerul care brazdeaza la viteza lateralele masinii.
  • De multe ori, sursa zgomotului e greu de aflat, asa ca Nissan foloseste asa-zisele “camere audio” (in loc de cele video), iar Mazda planteaza microfoane in urechile manechinilor ca sa inteleaga ce parti ale masinii produc zgomot si receptia acestora la nivelul pasagerilor.
Informatia zilei:  Foloseste detergenti auto profesionali ca sa ai o spalatorie auto de succes

Iata la ce nivel a ajuns productia de masini cu un singur obiectiv: confortul nostru. Sunt lucruri care probabil acum 50 de ani contau prea putin. Acum, pot face diferenta atunci cand esti hotarat sa cumperi o masina si o alegi dupa mai multe teste.

Informatia zilei:  5 concluzii trase dupa testul cu noua Dacia Duster 2017