14 mancaruri pentru bebe pentru cand mergi in concediu

Ma axez pe mancare, nu si pe alte lucruri de luat/facut cu copilul in deplasare, pentru ca (cred!) e problema spinoasa sau, cel putin, una majora a oricarei mame care merge cu copilul in concediu. Eu am ales sa imi iau camara dupa mine si nu imi pare rau chit ca am calatorit cu avionul si nu cu masina incat sa imi pot lua toata casa in spate. Va impartasesc cum am procedat si ce am luat cu noi.

Pentru micul dejun

Am avut acasa, intre drum de intoarcere din Romania si calatoria in Grecia, fructe bio pe care le-am luat cu mine: mere, pere, papaya, avocado, caise, nectarine si banane. Dupa primul mic dejun (astazi) la all inclusive ma felicit ca le-am luat cu mine pentru ca majoritatea fructelor sunt din compot, deci contin zahar. Ca fructe proaspete am gasit pepene galben, rosu, portocale si … cam atat. Am pus razatoarea cu mine si in borcanase mici, cat sa imi ajunga o saptamana, am combinat: mesquite + seminte de canepa + seminte de floarea soarelui rasnite, care le pot adauga peste fructele de la micul dejun. Cand se termina rezervele, apelez la ceea ce imi propune hotelul. La pranz, iar apoi la cina am vazut ca au si fructe intregi, deci nu-mi fac griji.

Informatia zilei:  Sandalele pentru copii, intr-o colectie variata disponibila pe PantofioriVeseli.ro

Pentru pranz

Aici nu m-am riscat sa merg la voia intamplarii si am gatit 7 feluri de mancare pe care le-am pus in borcane si le-am sterilizat in oala cu apa, dar le puteti steriliza si in cuptor. Eu nu am vrut sa fac experimente cu cateva ore inainte sa plec in concediu. Am fiert borcanele la foc mic cca. 30-40 de minute si le-am lasat sa se raceasca peste noapte intr-un prosop gros. Apoi, le-am invelit in folie alimentara industriala incat sa evit orice scurgere printre haine (scenariu horror!). Fiecare borcan are o eticheta mica cu un numar al carui corespondent e scris in agenda de care nu ma despart niciodata (nu pot fara organizare!).  Acolo am notat ingredientele folosite. Am facut urmatoarele combinatii:

  1. Fasole verde + putin dovlecel + peste alb + usturoi + busuioc + ulei de masline.
  2. Carne de vita + conopida + dovlecel + ceapa + cimbru + ulei de masline.
  3. Quinoa + broccoli + cartof dulce + oregano + ulei de masline.
  4. Supa crema de mazare + sparanghel + telina (tulpina verde) + praz + oregano + ulei de masline.
  5. Supa crema de linte + praz + pastarnac + telina (tulpina verde) + usturoi + leustean + patrunjel.
  6. Ficat + cartof dulce + conopida + usturoi + cimbru + ulei de masline.
  7. Somon + sparanghel + dovlecel + marar + unt.
Informatia zilei:  Ce alte cadouri mai bune decat masinute electrice pentru copii?

Intr-un viitor articol acum sa scriu mai multe despre modalitatile de conservare ale alimentelor.

Pentru cina

Am pregatit 2 supe crema plus o mancarica rapida pe care le voi detalia mai jos. Smantana o adaug inainte de servire in supele crema. Am adus-o cu mine.

Pentru prima cina (dupa drum) am pregatit de acasa (dimineata) o budinca de mei cu mere. Pe langa cele mentionate mai jos, am prevazut fulgi de ovaz (pentru 3 seri) pe care ii pot combina cu esenta naturala de vanilie, scortisoara sau cu fructe uscate. Am cumparat si 4 borcanase de piureuri de fructe bio (contin strict fructe si suc de lamaie – poza o gasiti mai jos) pe care le pot adauga in fulgii de ovaz. Fulgii ii inmoi bine in lapte de capra bio, adus si el in valiza.

  1. Supa crema de sfecla + cartof alb + pastarnac + usturoi + ulei de masline.
  2. Supa crema de dovleac + cartof alb + ceapa + usturoi + nucsoara + chimen.
  3. Legume la abur (cartof dulce, conopida si broccoli) + busuioc + oregano + unt. Astea au fost legume care mi-au ramas de la pranzurile preparate.

Gustarile 

Nu puteam sa nu iau in calcul gustarile dat fiind faptul ca Antonia e mancacioasa :). Aici se complica lucrurile pentru ca timpul a fost limitat sa ii pot pregati cate ceva pentru fiecare zi. Apoi, degeaba ii pregateam pentru ca nu am incredere ca preparatele ar tine 7-8 zile. Am adus cu mine:

  1. Un chec facut cu o seara inaintea plecarii. Promit sa pun reteta, dar abia cand ajung acasa.
  2. Iaurt adus de acasa in care pot adauga seminte de in si de chia rasnite (aduse de acasa).
  3. Fructe proaspete.
  4. Biscuiti cumparati, dar par a fi baby friendly din cate spun etichetele.
Informatia zilei:  De ce caruselele de pe Ilbambino.ro iti vor relaxa bebelusul

De la magazinul bio de unde imi fac cumparaturile, am luat 2 smoothie-uri bio. Unul l-a devorat pe avion. Eticheta zice ca nu au altceva in compozitie decat fructele si suc de lamaie.

Eu cred ca am gasit varianta cea mai buna pentru un meniu hranitor, variat si sanatos in concediu fara sa fiu nevoita sa stau la oala (nici nu as avea unde!).

Daca credeti ca ma plictisesc in concediu de am timp sa scriu pe blog, sa stiti ca nu-i cazul. Am scris cate ceva cat au dormit copiii (tati si micuta). E modul meu de a ma relaxa si de a profita de privelistea asta minunata.